Eyeworks trekt stekker uit Advance

Eyeworks trekt de stekker uit Advance. Twee jaar geleden werd het overgenomen toen het problemen kreeg wegens het doorverkopen van gegevens van tv-kijkers.

Marketingbureau Advance maakte websites bij tv-programma’s van RTL en SBS als Je echt Leeftijd, Stay or Go, Meer voor Minder, GoNoGo en Hoe word Ik Rijk. Het bedrijf verkocht vervolgens de persoonlijke gegevens van bezoekers van sites, concludeerde het College Bescherming Persoonsgegevens.

In totaal ging het om gegevens 2,2 miljoen bezoekers. Het CBP oordeelde dat Advance alle gegevens uit haar database moest vernietigen.

Kennelijk was de (imago)schade zo groot, dat Eyeworks het nu voor gezien houd. Er was te geringe belangstelling onder consumenten en adverteerders. Daarom zijn we er begin deze maand mee gestopt zegt een woordvoerder bij Emerce.nl.

vrijdag 16 maart 2012, 9:01

Geef je reactie


                 
email   feed   twitter   facebook


Lees Mediajournaal.nl nu ook op je mobiele telefoon!!


Laatste berichten


Video



Laatste reacties