Nederland 1 passeert RTL4 als sterkste mediamerk

Nederland 1 is het sterkste mediamerk van Nederland. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van Tijdschrift voor Marketing. Vorig jaar stond RTL4 bovenaan de lijst.

Nu.nl staat op de tweede plaats. SBS6 dat vorig jaar nog op de derde plek stond (en het jaar daarvoor bovenaan) is uit de lijst met de 25 sterkste mediamerken verdwenen, evenals Hyves dat vorig jaar op 4 stond.

Nederland 1 heeft zijn nummer één-positie te danken aan het feit dat Nederlanders het merk een zeer hoge authenticiteitscore geven, schrijft Marketingonline.nl. Het profiel van de zender is gericht op een breed publiek.

De Telegraaf wordt door Nederlandse mediagebruikers gezien als het bekendste mediamerk. De aan de krant toegeschreven aanwezigheid en populariteit zien we terug in de hoge oplagecijfers, aldus Marketingonline.nl. Toch komt de krant niet terug in de top 10, omdag het laag scoort op andere factoren. De volledige lijst wordt later bekend gemaakt.

Zie ook: NOS sterkste merk onder de omroepen

donderdag 12 april 2012, 19:20

Geef je reactie


                 
email   feed   twitter   facebook


Lees Mediajournaal.nl nu ook op je mobiele telefoon!!


Laatste berichten


Video



Laatste reacties