NPO Zapp best bekeken en gewaardeerde kinderzender

Het eerste juichbericht over 2015 is binnen: De NPO meldt dat NPO Zapp de best gewaardeerde en best bekeken kinderzender van vorig jaar was.

Uit cijfers van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) blijkt dat het kijktijdaandeel van NPO Zapp onder 6 tot 12 jarigen groeide van 19,4% in 2014 naar 21,7% in 2015. Dat is het hoogste aandeel ooit in deze doelgroep sinds de start van de zender vijftien jaar geleden. De zender is ook onder kinderen van 3 tot 12 jaar marktleider. Onder 9 tot 12 jarigen is NPO Zapp voor het eerst dit jaar marktleider. Daarmee is NPO Zapp tussen 06.30 uur en 19.30 uur de populairste zender bij alle groepen kinderen, aldus de NPO.

Uit een imago-onderzoek van Intomart GfK onder 6 tot 12 jarigen blijkt dat NPO Zapp het hoogste rapportcijfer krijgt van alle kinderzenders. Met gemiddeld een 7,9 laat NPO Zapp de andere kinderzenders ver achter zich in waardering. De commerciële kinderzenders scoren gemiddeld een 7,0.

Suzanne Kunzeler, netmanager van NPO Zapp, is trots op alle makers van de programma’s. Het is ongelooflijk om te zien met hoeveel passie de makers, presentatoren en omroepen elke dag bezig zijn om de mooiste kinderprogramma’s te maken. Je ziet dat kinderen onze Nederlandse programma’s over het echte leven zoals Freek in het Wild, BZT-show en SpangaS ontzettend waarderen. En ze steken er ook nog iets van op!

1 januari 2016



Geef je reactie